Publicerat 2012-08-26 09:37:00 i Allmänt
Många människor tycker det är helt sjukt att man kan lägga tiotusentals kronor på väskor, skor eller liknande medan andra inte förstår hur någon kan köpa ett par skor för 100 kr som går sönder efter 1 månads användande. Jag tillhör den skara som gärna blandar lite budget med lyx. Skor och väskor skulle jag aldrig köpa budget av. Jag köper alltid det jag vill ha, oavsett priset. Visst köper jag budget ibland, mest kläder, men skulle dock aldrig köpa "look-a-likes" så som med exempelvis isabel marant sneakersen. Äkta ska det vara, annars kvittar det! Eller typ "wanna-be-converse".
 
Samma sak gäller väskor. Jag blir fruktansvärt arg när budgetkedjorna kopierar en märkesväska rakt av, t ex bayswatern. Det finns inte en chans på miljonen att jag skulle stödja något sådant genom att köpa en budget "kopia". Man får ut sååå mycket mer av att ha en äkta, plus att den håller tills du ligger i graven om du bara tar hand om den väl och inte utsätter den för extrem hetta eller spöregn varje dag.
 
När det kommer till kläder köper jag gärna budget, helst H&M, men samma där - absolut inga look-a-likes. I så fall skall det vara H&Ms egna design, inte en kopia av någon stor designers verk.
 
Alltså jag ger lyxen 1-0 till budgeten i denna rond, men fler kommer.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0