Publicerat 2013-07-17 09:04:01 i Allmänt
Omg vad jag saknar stallet å hästarna. Längtar ihjäl mig efter att få gosa och pyssla i stallet. Jag har lagt ut en annons på hästnet där jag berättar lite mer om vad jag är ute efter. Hittills har en hört av sig så jag ska återkomma till henne efter bröllopet, just nu är det lite väl mycket på schemat.
 
En dag ska jag ha en egen häst. Jag vill ha en lite äldre häst, kanske rida lite western, hoppa nått hinder ibland, lättare dressyr. Absolut ingen tävlingshäst. Mest av allt tycker jag det är viktigt att man inte tvingar hästen till något utan att man gör saker som den också tycker är roligt. Jag är väldigt mån om alla mina djur. Det skall finnas en ömsesidig respekt. Det är oerhört viktigt att man ser till varje unik individs behov. Alla djur och människor är olika. Djur skall inte bara lyda, de skall vilja göra som du säger och de ska också känna att de även kan få göra som de vill ibland. Det är det jag menar med att man måste respektera att djuren också är fria varelser. Till exempel - Jag skulle aldrig ta upp en katt och tvinga den att vara fast i min famn för att jag ska kunna klappa den. Jag hade hatat om någon gjorde så med mig. Därför låter jag alltid djuren komma till mig.
 
Jag har alltid haft en speciell relation, ett speciellt band med djur. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men vi liksom förstår varandra utan ord.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0