Publicerat 2014-01-06 20:43:00 i Allmänt
Jag hade planerat att jobba ända till slutet av graviditeten men innerst inne vet jag att det inte är rätt för min kropp. Jag är och har alltid varit en fighter, en sån som pushar sig själv to the limit and beyond. Men den här gången handlar det inte bara om mig längre. Jag kan inte vara så självisk. Jag MÅSTE inse att det är FEL att forsätta pressa. Inte för min skull, för jag bryr mig inte om mig, men för lillen. Det är egoistiskt att fortsätta pressa, för i slutändan är det han som får lida för det jag gör. Jag vill inte orsaka honom lidande. Jag gör vad som helst som krävs för att mitt barn ska må bra, oavsett om det är vad jag vill eller inte. För det handlar inte längre om vad jag vill, det handlar om vad han behöver. Han behöver en frisk mamma som klarar av att föda honom. Han behöver en frisk mamma som inte utsatts för onödig stress, som i sin tur påverkar honom negativt. 
 
Jag hatar den här känslan, att slitas mellan två saker du älskar. Jag älskar mitt barn, men jag älskar också mitt jobb och jag känner ett stort ansvar för att det skall rulla på och fungera.
 
Jävla SKIT. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0