Publicerat 2015-01-08 12:05:49 i Allmänt
Läste något som en tjej har skrivit om att tjejer minnsann har rätt att bajsa, fisa ha mens etc.. och alla bara cepar sönder i kommentarerna. Asså vad fan är problemet? Varför får man inte vara människa. Varför ska en kille vara på ett visst sätt och en tjej på ett annat sätt. Alla får vara hur fan de vill så länge de inte gör något elakt mot andra människor (eller djur). Jag tycker inte ens man ska behöva diskutera skiten. Asså acceptera att VI ÄR MÄNNSIKOR. Kön, färg, religion, intressen, utseende... Jag skiter fullständigt i vilket. Jag kommer alltid att behandla alla lika.

Och det här med tiggarna.. Jag ger ingen något, då är jag i alla fall rättvis. Varken svensk eller rumän, cancersjuk eller rädda barnen. Jag anser att i vårt land ska ingen behöva tigga. Alla skall kunna må bra och leva ett bra liv, men det ska inte bara vara att åka hit hur som helst och sätta sig för att tigga. Jag tycker att Sverige skulle kunna hjälpa de här människorna på något annat sätt. Eller ja, hela EU. För det är ju faktiskt ett stort problem.

Och sen arbetslösheten i Sverige... Jag måste faktiskt få säga detta nu, och ragea hur mycket ni vill men MÅNGA svenska ungdomar är LATA AS som tror att de kan få toppjobb direkt. Välkommen till verkligheten! Du måste börja någonstans, varför inte McDonalds? Du kan inte ligga hemma och gråta för att du inte har något jobb eller inga pengar om du inte anstränger dig och tar vad som helst. Samma gäller tiggarna. De skulle kunna fixa ett jobb, typ på ett lager å plocka grejer eller vad som helst. Sortera fisk, vad vet jag. Med tiden lär de ju sig språket och kan komma vidare om de nu vill stanna i Sverige. Och ni ungdomar. Allt kommer inte serverat på silverfat man måste JOBBA för att få ett bra liv. Tjäna pengar för att kunna köpa en bostad, och framför allt spara (nej jag sparar inte, jag är inte bra på det, men det är ett val jag själv har gjort).

Det här har jag hållt inom mig länge. Jag är så trött på det här samhället. Alla tror att de har rätt och ska hålla på å vara viktigpetters. Med detta vill jag bara ge min syn på saken.

Dessutom - Kan inte folk bara sluta vara så elaka mot varandra både IRL och på nätet. Älska mer, hata mindre! Jag älskar alla tills de bevisar mig motsatsen. Är du snäll mot mig då är jag snäll mot dig. Simple facts.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0