Publicerat 2015-03-18 19:32:51 i Allmänt
Min största svaghet i livet (förutom väskor då) är utan tvekan efterrätter och godis. Jag älskar pajer, kladdkaka, glass och lösgodis hahah. Alla har vi våra laster. Jag bakar gärna varje dag, för det finns inget så gott som en nybakt kladdkaka eller hallonpaj direkt från ugnen med massa vaniljglass <3 (jag kör alltid tofuline, mjölkfri, godaste glassen ever made).
 
 
Här är dagens hallonpaj!
 
Jag blir så ledsen när jag överallt stöter på folk som hetsar över vad de äter. De får inte äta si eller så, eller så begränsar de sig till speciella dagar. Varför kan man inte bara få äta vad man vill, när man vill, men naturligtvis bör man äta en varierad kost så att man får i sig av alla näringsämnen också. Jag tycker inte att man ska utesluta något eller begränsa sig till särskilda dagar. Man blir inte lycklig av att förbjuda sig själv saker. Jag har själv haft både anorexi och bulimi och det var först när jag slutade att bry mig vad jag åt som jag äntligen kunde slappna av och få uppleva njutning och lycka i livet igen. Jag är så ledsen för alla år som försvann. År som bara fokuserade på mat och träning och ångesten som ständigt fanns där. Jag är så glad och stolt över mig själv att jag vågar bryta mot samhällets sjuka ideal och att jag lever så som jag VILL leva, inte som någon annan har sagt åt mig att jag ska leva. Vill jag inte träna? Nej då avbokar jag. Vill jag ha godis? Ja då äter jag godis.
 
Tänk efter. Är DU lycklig? Du förtjänar ett liv utan ångest och hets. Lev nu, njut och bara strunta i idealen. Jag önskar dig all lycka och vill du, så är allting möjligt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0