Publicerat 2015-05-10 22:42:39 i Allmänt
Om det är något jag har lärt mig under dessa snart 25 år jag levt, så är det att hur man än ser ut/beter sig eller har för åsikter så finns det alltid någon där som kommer att kommentera dig och hur du är. När jag var yngre tog jag åt mig av allt och ville bara vara alla till lags. Jag ville passa in och vara precis så som alla andra tyckte att jag skulle vara. Nu vet jag bättre och jag kommer aldrig mer att göra något som inte känns bra för mig eller göra något med mitt utseende för att duga för någon annan. Allt jag gör är för MIG. För att JAG skall vara nöjd med mig själv. Jag skiter fullständigt i om någon tycker att jag är konstig, ful eller liknande. Varsågod, det är ett fritt land. Jag har aldrig tvingat någon att tycka om mig. Man kan inte gilla alla, så är det bara. Men det gäller dig med! Du skall inte behöva ändra på dig för att duga för någon annan. Då är du helt klart omringad av fel männsikor. Sluta lägg ner tid på dem och fokusera på människor som lyfter dig och får dig att växa som människa istället.
 
Livet är för kort för att slösas bort på att inte vara den man är. Lycka är att tycka om och ta hand om sig själv, precis så som man tar hand om sin familj och sina andra nära och kära. För att de ska må bra måste även du må bra. Det är ok att säga "Fyfan va grym jag är!" för det ÄR du. DU rockar FETT!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0