Publicerat 2015-09-11 08:25:40 i Allmänt

Dessa fina fick jag i 25-års present, de pryder just nu mina örsnibbar. Har egentligen inte så mycket smycken, brukar mest använda samma, jag gillar mer att variera kläder, skor och väskor men såklart, ibland gillar jag STORA halsband, speciellt till tajta/färgglada klänningar.

Idag har jag ingenting direkt inplanerat mer än plugg och att ta hand om barn. Hade tänkt träna imorrn men jag trillade av hästen igår under ridlektionen och blev trampad så min högra fot är lite svullen. Får se om den blir bättre annars kanske det är lika bra att ta det lugnt. Haha gud, det var så pinsamt, trillade av när vi skulle skritta av hästarna efteråt, vid hagarna. Min häst ville äta gräs så han drog ner huvudet och råkade då stöta i staketet så han fick världens stöt och blev helt vild. Jag hamnade lite på sniskan så jag tänkte "äsch, lika bra att glida av lite sådär smooth" men ja, smooth blev det då inte. Jag fastnade i stigbyglarna (varför i helvete har de inte säkerhetsstigbyglar på en ridskola!?!?!) och blev hängande lite längre än tänkt. Sen trillade jag av tillslut i vilket fall på sidan, bakom hästen. Han hade ingenstans att ta vägen för det var hagar på båda sidorna och hästar framför så han råkade trampa mig på foten där jag låg intryckt mot staketet och sen var han läskigt nära mitt ansikte med sina bakhovar. Jag tror att jag skrek till då, för jag blev lite skrajj med hovarna så nära fejjan och då sprang han hem till stallet (som låg typ 20 meter bort bakom oss hehe). Men, jag mår bra, och hästen med. Han blev bara lite rädd. Jag satt upp igen direkt å sen var det inget mer med det, en svullen fot bara. Men men, sånt som händer, nya tag nästa torsdag!! ;P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0