Publicerat 2016-03-17 10:50:00 i Allmänt
Eller nja, inte direkt va haha. Tillbaka på jobbet, 3 dagar i veckan i alla fall, är mammaledig torsdagar och fredagar. Förutom idag då när jag jobbar hemifrån istället. Det är rätt mycket på jobbet nu så jag hjälper till hemifrån också på mina annars "lediga" dagar (nej jag tar inte ut pengar från försäkringskassan samtidigt, don't worry är ingen pengafifflare).

 
Har startat en ny utmaning för mig själv också. Jag försöker ändra min kost för att minska min stress och bli mer harmonisk. Har ju tidigare kört veganskt, glutenfritt och sojafritt nu ett tag men har precis börjat köra veganskt, glutenfritt och sockerfritt (inga sötningsmedel är tillåtna, endast naturliga så som fruktsocker och honung). Första 2 dagarna är avklarade och nu är jag inne på min 3:e dag. Asså fyfan säger jag bara, mår som när jag slutade röka. Har käkat så sjukt mycket mat och druckit asmycket kaffe för att försöka stilla abstinensen. Helt jävla sjukt att vi trycker i oss så mycket vitt socker dag ut å dag in. Inte konstigt att vi mår dåligt. Det finns ju för fan i nästan ALLT med. Jag vill vara en bra förebild för mina barn och inte dränka min mat i ketchup och thaisås så som jag alltid gjort innan utan jag vill äta RIKTIG MAT som är gjord på naturliga råvaror (gärna ekologiskt) och utan massa E-ämnen och annan skit. Helst inget GMO heller.

Folk måste börja fatta att socker är en hemsk drog som förgiftar våra kroppar. Det är inte lätt att erkänna för sig själv att man är beroende men jag lovar, sluta med socker i all mat (ta inte ens en macka som innehåller socker) så ska du få se hur du mår. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0