Publicerat 2013-05-17 10:16:14 i Allmänt
>
 
Jag blir väldigt ledsen av en sånn här bild. Titta bara på hon till vänster. KOLLA ANSIKTET. Hon kan omöjligt vara frisk. Jag längtar till den dan när folk fokuserar på att må bra istället för att vara så smala som möjligt. Detta är inte snyggt eller hälsosamt. Ingen mår bra av att få för lite näring i kroppen. Jag har själv haft anorexi och bulimi. Jag blev väl "frisk" från min bulimi i januari i ÅR. Än idag kämpar jag mot sjukdommarna som ofta gör sig påminda när det blir lite förmycket i vardagen. Det viktiga är att inte tillåta ångesten att ta makten över ditt liv. Klart att det inte går att radera den men man kan göra det bästa av situationen. Försöka fokusera på sånt som DU mår bra av och som kan lindra den. Jag mår bra av träning, kärlek och kladdkaka. Då satsar jag på det istället för att slösa energi på att låta ångesten vinna.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0