Publicerat 2014-01-03 12:29:00 i Allmänt
Ok... Nu blir detta VÄLDIGT privat, men ibland undrar jag om jag inte har någon typ av biopolär sjukdom, fast kanske av lindrigare grad. Jag har väldigt svårt att stoppa mig själv ibland från att göra förhastade handlingar och jag är periodvis väldigt deprimerad.... Det går upp och ner från dag till dag och ibland svänger det samma dag. Det är väldigt jobbigt att må såhär och jag utsätter mina relationer för otrolig påfrestning då folk inte kanske alltid kan lita på mig. En del folk runt omkring mig har nog uppfattningen av att jag aldrig är nöjd och att jag är otacksam... Det är verkligen helt fel bild... För så är det inte! Jag har bara så svårt att kontrollera mig ibland, asså jag litar inte ens på mig själv. Jag är rädd för mig själv, vad jag kan göra. För innerst inne vet jag att det jag gör är fel, men ändå kan jag inte stoppa det. Jag har blivit mycket bättre på att stoppa mig själv på senare tid, men jag mår väldigt dåligt under tiden det tar från det att jag får ett infall tills dess att jag har tvingat bort det från min näthinna.

Fy detta stämmer alldeles för bra in på mig... :'( http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Manodepressiv-sjukdom---bipolar-sjukdom/
 
Jag skiter i om någon tycket att jag inte borde dela med mig av detta, men jag anser att en väg mot ett friskare liv är att erkänna för sig själv att något faktiskt är fel, och ibland är det lättare att göra det genom att öppna sig till andra. Först då kan man ta tag i problemet och faktiskt se till att göra något åt det.
 


Kommentarer
Anna Granér

Finaste Angelica!

Har det alltid varit så eller är det bara nu under graviditeten? Jag finns här för dig om du vill prata. Har inte alls fått den uppfattningen om att du skulle vara otacksam på något sätt. Utan en väldigt omtänksam tjej som har skinn på näsan. :)

Kram!

Svar: Tack, va gullig du är <3 det betyder jättemycket för mig!
Well... Det har väl vart lite till och från sen tonåren med värre perioder och bättre perioder. :/ Jag försöker göra det bästa av situationen, men ibland känns det väldigt väldigt tungt. :(
Angelica Nordström

2014-01-05 @ 14:00:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0