Publicerat 2015-08-09 19:12:00 i Allmänt
Simple as fuck! Googla bara "Sockerkaka Ica" ta det receptet som heter "saftig sockerkaka". Jag gjorde en tredjedel av det som står (ville bara göra en liten kaka å ta en liten form). Sen la jag till 2 teskedar vaniljsocker, en STOR matsked med honung och extra mjöl tills jag tyckte det var en lagom konsistens.
 
Sen in i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter å på max temp sista 5 minuterna. Då blir den som smet inuti och knaprig uppepå. Precis som jag vill ha den! Servera med glass, sirap och hallon eller vad du nu tycker om.
 
 
Kanske inte ser mycket ut för världen men jag lovar, du kommer dö så god den är! Jag bakade en igår med men Jonas ville att jag skulle baka en till idag bara för att det var så gott hihi. Jag älskar att improvisera i köket. Älskar att laga mat och baka. Speciellt när folk tycker om det jag gör.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0