Publicerat 2015-12-19 23:23:00 i Allmänt
 
Här sitter jag, som så många andra kvällar och bara väntar på att tiden ska gå så att jag kan gå å lägga mig.
 
Idag har vi vart iväg på jullunch hos min mans syster och det var väldigt trevligt. 
 
 
En liten finklädd Freja.
 
 
Å här har ni min veganska jultallrik. Jag tog med egen mat eftersom jag äter veganskt, glutenfritt och sojafritt. 
 
Imorron ska jag på julmiddag hos min mamma och sedan ska vi på julkonsert å se bland andra Shirley Clamp (har ingen aning om ifall jag stavat hennes namn rätt eller inte). Hoppas att det får mig att komma lite mer i stämning för just nu känner jag inga julkänslor alls knappt. Bara lite men jag vill känna MER!!! Well, det är ju inte många dagar kvar nu så får försöka sysselsätta mig med så många juliga saker som jag kan komma på. Kommer att bo i köket på tisdag för jag ska laga massa vegansk julmat som t ex grilijerad kålrot, mer inlagd aubergine (gjorde 2 olika varianter häromdan som jag nästan redan ätit upp) m.m...
 
Här har ni en av mina inlagda aubergine burkar:
 
 
Den här har smak av rödlök, senap, dill m.m och lagen är gjord på ättikssprit, socker, lagerblad och kryddpeppar. Hade i lite oatly imat fraiche och imat (matlagningsgrädden) för att få den lite "gräddigare"/såsigare. Sååå jävla god!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0