Publicerat 2015-06-02 08:13:00 i Allmänt
.. Det med att vara sig själv. Det är något som jag verkligen tycker att folk borde våga vara lite mer. Du mår SÅ mycket bättre om du skiter i vad andra tycker och gör det som DU mår bra av. Allt för många lever efter "hur man bör/ska vara" enligt samhället eller gör saker bara för att vännerna gör det eller liknande. Stå upp för dig själv, bryt mot strömmen, gå din egen väg. Det finns inga rätt och fel (så länge ingen annan tar skada av det såklart).

Jag kommer att lära mina barn att aldrig någonsin låta någon trampa på dem och trycka ner dem. Ingen ska få krossa deras drömmar. Däremot är det viktigt att man vet konsekvenserna av sitt handlande.
 
Jag må vara ung, men jag har redan vart med om mycket och jag talar alltid utifrån min egen erfarenhet. Jag har levt en lögn, jag har låtit andra trycka ner mig och krossa mina drömmar tills jag tillslut inte ens visste vem jag var själv. Jag har lidit av ångest, depressioner, ätstörningar, "träningsnarkomani", tvångstankar etc och mycket av detta berodde just på att jag inte stannade upp, lyssnade på kroppen och accepterade mig för den jag är. Jag lät inte ens mig själv vara den jag är, pga påtryckningar från folk runt omkring mig och samhället. ALDRIG MER. Jag är starkare nu. Ingen kan stoppa mig. Jag går min egen väg och vad som än händer kommer jag alltid se till att JAG mår bra och är lycklig, för jag förtjänar det. Det gör DU också. Glöm aldrig det.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0