Publicerat 2015-03-29 15:52:00 i Allmänt
Jag tror inte för 5 öre att någon mår bra av att bråka. Speciellt inte jag och speciellt inte nu. Det tar knäcken på mig psykiskt. Jag försöker alltid hålla fasaden uppe, vara den perfekta frun/mamman/kollegan... Men ibland så bara brister det. 
 
Så som jag kämpar för att inte ta ut min ilska på någon, för jag gillar inte när folk är arga, och jag måste ju föregå med gott exempel. Men just nu orkar jag inte mer, jag orkar inte stänga inne min besvikelse, hur ledsen och arg jag är över att jag hela tiden kämpar men ändå känns det som att inte en enda jävel är tacksam för det man gör. Jag orkar inte vara den perfekta människan. Jag vill bara vara mig själv. Jag vill uttrycka mina känslor.
 
Det allra bästa för mig har alltid varit att skriva av mig om det har varit något som hänt. Jag är så klumpig när jag ska uttrycka mig face 2 face men när jag skriver känns det alltid som att allt kommer ut precis som jag ville att det skulle komma ut, ja även om folk naturligtvis kan tolka text olika. 
 
Jag har dock vart rädd för att göra det här, för att skriva vad jag känner, för jag vill inte att någon skall hitta mina ömma punkter och trycka på dem. Jag måste vara stark och jag vill inte att någon skall få komma för nära inpå, där jag är som mest sårbar. Jag måste orka vara en mamma/fru/work-a-holic och det går inte om någon skulle börja nätmobba mig mitt i allt. Ja, för det är just det jag är rädd för. Den där anonyma personen som ändå lyckats snappa upp så pass mycket av mig och hur jag är som person att den lyckas trycka på precis rätt punkt där det gör som mest ont. Jag vet att jag inte borde bry mig om vad andra tycker, men det GÖR JAG. Jag bryr mig så fruktansvärt mycket om vad andra tycker hela tiden. Vi lever i den här världen tillsammans och jag tycker att vi borde vara snälla mot varandra, för man vet aldrig, vad som helst kan faktiskt hända när som helst.
 
Det finns ingen anledning att bråka.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0