Publicerat 2015-11-22 11:00:00 i Allmänt
Ja jag säger inte att mitt sätt är rätt sätt, men - det är rätt sätt för mig! Förr i tiden satt jag och nötade tills ögonen blödde. Jag skulle minsann läsa allt i ett svep utan en endaste paus. Men det fungerade inte så bra för jag fick läsa om saker flera gånger eftersom jag tillslut inte tog in det jag läste. Nu tar jag istället många pauser och lägger ifrån mig boken för att sedan återgå till pluggandet. Jag kan läsa i en kvart, ta en paus på en halvtimme-timme sen återgå å läsa i 1 timme t ex. Det här sättet funkar sååå mycket bättre för mig och det känns inte längre så motigt att öppna en bok. Sen hade jag en tvångstanke innan att jag alltid var tvungen att läsa klart varje kapitel innan jag la ifrån mig en bok. Så gör jag inte nu. Så fort jag känner att jag inte längre tar in det jag läser lika bra som när jag började - då tar jag paus.
 
Så om du har svårt med motivationen prova detta! Nu måste jag ta hand om barnen.
 
Kram <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0