Publicerat 2015-09-24 23:43:00 i Allmänt
Jag gick inte till ridlektionen. Jag pallade helt enkelt inte. Det är inte bara prestationsångesten som gjorde att jag inte vill gå dit mer, för jag vet att jag kan, hästarna är fellärda så man måste rida tvärtom, typ högerställd i vänstervarv å på fel sittben. Ridläraren säger åt mig att rida fel och det blir total kortslutning i hjärnan kan jag lova! Hästarna missförstår mig och blir förvirrade, och jag med för jag vet inte hur jag ska göra för att de ska förstå mig. BLÄÄ!! Jag får hitta nått annat ställe där hästarna förstår hjälperna. Kan inte med att ta för hårt i dem heller för ridläraren/ägaren till hela stället har ridit in hästarna själv med så det är ju hennes bebisar typ. Snacka om jobbigt läge!!

 
Så, som ni nog förstår orkar jag inte betala för att lalla runt i ett ridhus och försöka rida in hästar som är fellärda. No way, jag får låna någons privata häst å rida för instruktör istället. Much better!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0