Publicerat 2015-08-12 09:46:00 i Allmänt
SLUTA ÄNDRA på ALLT. Folk som kommer hit får anpassa sig efter oss. Självklart kan vi anpassa oss efter dem med men just nu så håller vi svenskar på att ändra på ALLT och då är vi ju snart inte ens svenskar längre, det kommer inte att finnas något som kallas för "svenskt". Jag är STOLT SVENSK, inte rasist. Jag är även en stolt KVINNA, inte en hen. Så SLUTA göra mig till något jag inte är. Jag är jag och du är du. Är du en hen så är jag jätteglad för din skull att det finns något mittemellan, för de som inte känner sig som varken det ena eller det andra, men som det ser ut just nu håller vi på att pränta in i ungarna på dagis att man inte ska ha ett kön. Låt dem välja själva när tiden är inne?!?! Om någon är kille, tjej, hen, hetero, bi, gay, buddhist, kristen, satanist, muslim, köttätare, vegetarian...Who cares?!?!? Var dig själv!!! Sluta ändra på dig för andras skull - VAR. DIG. SJÄLV.!!! Så Sverige, snälla var SVENSKT. Bevara traditioner, men skapa även nya. Bjud med nya medborgare och låt dem vara en del av vår kultur, men ta även del av deras. Vi delar detta landet låt oss göra det till något fint och hemtrevligt för alla. Bevara det svenska men välkomna även nya traditioner. Ta bara inte bort det som är svenskt. Snälla.
 
Jag hoppas inte någon missförstod detta nu. Det bästa med den här världen är att vi alla är olika, men respekt och acceptans måste vara ömsesidig. Det är inte bara en som ska ändra på sig för att det ska passa andra. Vi lever här tillsammans. Sprid mer kärlek <3
 


Kommentarer
Anonym

Vem är det som försöker göra barnen till hen? xD Och vem är det som gör sverige osvenskt? Vad är svenskt liksom? Kultur och värderingar skiftar hela tiden, det är inget att va rädd för/arg på.

Svar: Det finns vissa dagis som har inriktat sig på "hen-filosofin". Jag kan tycka att i viss mån, ja, de kan ju förstås lära ut att man kan vara en hen, om man vill, men inte att ALLA är en hen utan det är ju upp till var och en att välja själv. Jag tycker att det känns som att vi är fega här i Sverige, vi vågar inte vara oss själva utan vi bara ändrar på allt och ingen vågar säga vad de verkligen tycker för att då "är man rasist". Jag ogillar t ex tiggarna skarpt, men det är för att jag tycker att i vårt land skall ingen behöva sitta och tigga, man skall kunna få hjälp eller försörja sig ändå. Vi behöver regler för tiggeri, men inte för att på något sätt missgynna tiggarna utan istället för att få dem att syssla med något vettigt, ett arbete, typ sortera något i ett lager eller vad som helst. Jag blir arg för att folk är fega, för att ingen vågar säga ifrån, sätta ner foten och ta tag i sakerna utan det bara "pratas runt om" hela tiden. Jag värnar om allas bästa, att alla skall kunna få va sig själva och leva sitt liv så som de själva vill (så länge det inte skadar någon annan såklart). Det är svårt att formulera detta på ett sätt så att alla förstår vad jag menar, utan att det låter fel. Jag hoppas i alla fall att du fick lite klarhet i vad jag menade. Kram :)
Angelica Nordström

2015-08-12 @ 13:12:46
Anonym

Menar du genuspedagogik? Den syftar inte till att göra barn könslösa, snarare att de ska få kunna vara vem de vill, klä sig hur de vill, leka hur de vill, utan att deras könsorgan ska bestämma hur omgivningen behandlar dem. Personligheten sitter ju inte i snoppen/snippan, så varför bemöta barn efter kön? Det verkar ju som att du i de flesta av dina inlägg månar om att man ska vara sig själv, så jag tror att om du ger genuspedagogik en chans så skulle du tycka att det var en bra grej. De har nämligen samma motto som du: det är enbart du själv som bestämmer över din identitet.

Ang tiggarna så förstår jag fortf inte riktigt hur de gör sverige osvenskt. Hur menar du? Kram

Svar: Ja genuspedagogik vet jag vad det är, jag hade en lärare i skolan som var genuspedagog. :) Det du beskriver är ju så jag tycker att det skall vara, att alla ska få vara sig själva. Det är ju just det att det är så många som missförstår hela hen-grejen och menar att ALLA skall vara könlösa, nästan lite kommunistiskt. Även dagispersonal. Jag kände en tjej som jobbade på dagis som tyvärr hade tagit den här hen-grejen till lite fel nivå. Ingen ska behöva känna sig könlös om det inte är ens eget val.
Jag menar inte just att tiggare gör Sverige osvenskt, utan det är vi själva. Det är vi svenskar som ändrar på och tar bort saker för att vi ska anpassa oss efter alla andra. Men då tycker jag att andra även ska anpassa sig efter oss också. Ibland är vi lite för snälla och rädda för att stå för att vi är vi.
Angelica Nordström

2015-08-12 @ 14:01:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0